De Bypass om Kampen, waarover in het vakblad Toets eerder uitgebreid werd geschreven, is waarschijnlijk niet nodig om vo...
De Commissie voor de milieueffectrapportage heeft haar website geheel aangepast aan de nieuwe m.e.r.-wetgeving, die sind...
Mensen veroorzaken een veel groter deel van het fijn stof in de lucht dan gedacht. Dat blijkt uit het rapport 'Belei...
Rijk en provincies hebben flinke stappen gezet voor een effectieve aanpak van de stikstofproblemen in en nabij Natura 20...
De Commissie voor de m.e.r. heeft aansprekende praktijkvoorbeelden verzameld die meer inzicht geven in de diverse manier...
De nieuwe Wet ruimtelijke ordening verplicht alle overheden een structuurvisie voor hun grondgebied op te stellen. Deze ...
Een milieueffectrapportage (m.e.r.) en een maatschappelijke kosten-batenanalyse (MKBA) zijn belangrijke instrumenten bij...
De nieuwe MER-beoordelingsplicht levert het milieu niks op, kost veehouders dus onnodig 1.500 euro terwijl de procedure ...
Het aantal locaties waar mogelijk (33 procent kans of meer) de grenswaarde voor NO2 wordt overschreden, daalt van ongeve...
Hoe ontwikkelen zich het gebruik en de kwaliteit van de ruimte? Sporen deze ontwikkelingen met de doelen van het rijksbe...
De Commissie voor de m.e.r. heeft twee nieuwe factsheets uitgebracht. Nummer 12 beschrijft hoe te veel stikstof negatiev...
Het gebruik van de leidraad voor kosten-batenanalyses van grote infrastructuurprojecten voldoet volgens econoom Bas van ...
Onderzoekers van de TU Delft hebben ontdekt dat het ministerie van Verkeer en Waterstaat de groei van Schiphol op oneige...
De planologische besluitvorming verloopt onder de nieuwe Wet ruimtelijke ordening (Wro) in veel gevallen sneller dan ond...
Door de klimaat- en de energiecrisis verkennen overheden en bedrijven steeds vaker de potentie van de diepe ondergrond (...